Veel marketingbureaus gaan er meestal van uit dat de mensen die hun inhoud lezen al weten wat SEO-marketing (marketing voor zoekmachineoptimalisatie) is, maar wat we hebben ontdekt, is dat niet iedereen de basisprincipes van SEO begrijpt en waarom het belangrijk is voor hun aanwezigheid op het web. Vanwege het groeiende belang dat wordt gehecht aan marketing via sociale media, geloven velen dat ze SEO OF sociale media kunnen implementeren. Dat is gewoon niet meer het geval; SEO gaat hand in hand met social media voor een goede websitestrategie. Laten we teruggaan naar de basis en bespreken: Wat is SEO-marketing?
SEO-marketing gedefinieerd.
Volgens Search Engine Land:
SEO staat voor ‘zoekmachineoptimalisatie’. SEO marketing Het is het proces om verkeer te krijgen van de “gratis”, “organische”, “redactionele” of “natuurlijke” vermeldingen op zoekmachines. Alle grote zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing hebben dergelijke resultaten, waar webpagina’s en andere inhoud zoals video’s of lokale vermeldingen worden weergegeven en gerangschikt op basis van wat de zoekmachine het meest relevant acht voor gebruikers. Er is geen betaling bij betrokken, zoals bij betaalde zoekadvertenties.
Laten we het opsplitsen.
Het is het proces om verkeer te krijgen van de “gratis”, “organische”, “redactionele” of “natuurlijke” vermeldingen op zoekmachines.
Wanneer u een zoekopdracht op Google uitvoert, vindt u meestal op de eerste pagina wat u zoekt, of u gaat terug en wijzigt uw zoekopdracht. Laten we eens kijken naar een zoekvoorbeeld. Zoek naar “seo marketing appleton wi”.
Het bovenste deel van de zoekresultaten zijn meestal de betaalde resultaten. Je kunt het zien omdat ze een kleine oranje doos hebben met het woord “Advertentie” ernaast. De onbetaalde resultaten zijn wat in de definitie “gratis”, “natuurlijk”, “organisch” en “redactionele” wordt genoemd. Wanneer een gebruiker op een van deze links klikt, heeft de website met succes hun aandacht getrokken en is nu een mogelijke oplossing voor wat ze ook zochten.
Alle grote zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing hebben dergelijke resultaten, waar webpagina’s en andere inhoud zoals video’s of lokale vermeldingen worden weergegeven en gerangschikt op basis van wat de zoekmachine het meest relevant acht voor gebruikers.
Deze resultaten worden getoond in alle zoekplatforms, of het nu een van de belangrijkste is: Google, Bing en Yahoo; of minder bekende platformopties. Geen van deze platforms weet echter niet alleen dat u het beste product heeft en rangschikt u automatisch als eerste. U moet het bewijzen met uw online aanwezigheid.
Er is geen betaling bij betrokken, zoals bij betaalde zoekadvertenties.
Zoals hierboven vermeld, worden de resultaten boven de organische links betaald. Dat is een onderwerp voor een ander artikel, weet alleen dat je nooit een organisch resultaat zult zien BOVEN de betaalde zoekresultaten.
Waarom is SEO belangrijk voor uw website?
Dus nu u begrijpt wat SEO-marketing is, maar hoe is het relevant voor uw website? Kan SEO zelfs voor u werken? Waarom kun je je site niet gewoon promoten op sociale media? Geweldige vragen. Ten eerste, hoe is SEO-marketing relevant voor uw website? 75% van de mensen klikt op een van de top vijf resultaten in Google, en weinigen (ongeveer 25%) gaan naar de tweede pagina voor zoekresultaten. Als dat nog niet genoeg reden is, kijk dan ook eens naar deze SEO-statistieken:
75% van de internettransacties begint met een zoekmachine
Een inkomende lead (iemand die uw website vindt en een contactformulier invult) kost 61% minder dan een uitgaande lead (een verkoopgesprek)
SEO-leads hebben een close rate van 14,6%, terwijl uitgaande leads een close rate van 1,7% hebben
93% van de online ervaringen begint met een zoekmachine
Zoekmachineoptimalisatie versus socialemediamarketing?
Sommigen zeggen dat zoeken niet meer beperkt is tot een zoekplatform, omdat je bedrijven kunt vinden in je Twitter-feed, LinkedIn en op Facebook. Dit is waar. Wanneer iemand uw bedrijf echter tegenkomt op bijvoorbeeld Facebook, zijn ze waarschijnlijk daar om te bladeren of om ondersteuning te krijgen. Ze zijn niet noodzakelijkerwijs op zoek naar u omdat ze klaar zijn om uw product of dienst te kopen.
Je potentiële klanten zitten waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid en/of verveling op social media. Wanneer iemand klaar is om te kopen of in de onderzoeksmodus is, zoekt hij specifiek naar iets dat u mogelijk kunt bieden, waardoor de kans groter wordt dat u een klant krijgt. Dit alleen al is reden genoeg om SEO niet te negeren in uw webmarketingstrategie.
SEO-marketing en sociale media werken hand in hand
Door een merkleider op sociale media te worden, laat je je potentiële klanten zien dat je weet waar je het over hebt. Zoekmachines zien hoeveel uw inhoud wordt gedeeld, hoeveel mensen interactie met u hebben en hoe goed u uw merk beheert. Dit stelt uw bedrijf in staat om vertrouwen te winnen en kan daarom de positie van uw website in zoekmachines verhogen.